قلعه تاناتوس



Saturday, September 22, 2007

کتابخونه این دانشگاه ما open shelf ه، و من اولین بار که رفتم توش شدیداً احساس میل به چریدن بهم دست داد. چند بار تا حالا رفتم وسط کتابای روان شناسیش و یه ساعت فقط نگاه کردم.

دیروز یه کتاب کوچیک پیدا کردم از هانس آیزنک (یه روانشناس خیلی خفن)، به اسم The Decline and Fall of Freudian Empire. این آدم معروفه به این که معتقده روانکاوی همش قصه اس و با دیدگاه پوزیتیویستی اصلاً علم نیست. حالا دارم می خونمش. خیلی خوبه.

پ.ن: اصل اول (یا شایدم دوم، یا سوم) : هر وقت دیدی داری به یه چیزی ایمان میاری، زیرآبشو بزن. ایمان از سم بدتره، کور می کنه آدمو. ایمان به یه علم که دیگه فاجعه اس.

پ.ن: به عموم علاقه مندان به روانکاوی و شناسی توصیه می کنم عادت کنن به انگلیسی کتاب بخونن. وضع ترجمه این کتابا تو ایران خیلی افتضاحه.



   
2 حرف
........................................................................................

Home