قلعه تاناتوس



Tuesday, December 05, 2006

گزارش زنده از نمایشگاه ITU 2006 - قسمت دوم:

خفن روزی بود امروز. قرار شد من برم بگردم، حامد بمونه غرفه. چشمتون روز بد نبینه...

هنوز تو شوکم. حجم زیادی مدل ذهنی از بیزنس مخابرات و ملحقاتش رو دیدم، که اصلاً نمی تونم پردازش کنم، اینقدر که تنوع زیاده. یعنی شرکتهای بزرگ، همه یه چیز میگن، ولی اون یه چیز خیلی چیزه! یعنی فهمیدنش و هضم کردنش سخته جداً. من تازه کلی ادعام می شده که این بیزنس رو میشناسم.

مثلاً، خیلی در مورد Digital Life و این حرفا شنیده بودم تا حالا، و خوب برام در حد یه قصه قشنگ بود. ولی امروز تو غرفه مایکروسافت یه یارویی یه پرزنتیشن فوق العاده داد. هیج کانسپت پیچیده ای هم توش نبود، ولی خوب فهمیدم که این قضیه برای این فرنگیها حداقل مسأله اس، خیلی هم مسأله اس! اینقدر که خیلی از گنده های Telecom براش نرم افزار می نویسن.

یه تم اصلی دیگه، Media است. کلی از اینا دارن راه حل میدن به مشتری که مثلاً وقتی داری با سرعت 200 کیلومتر در ساعت رانندگی می کنی، آنلاین فیلم ببینی. من می دونستم که استانداردش هنوز در نیومده، ولی چهار پنج تا غول روش محصول دارن.

همه چیز هم که روی IP، IP هم روی همه چیز...

قاطی کردم جداً. کلی طول می کشه که هضم کنم چیزایی که امروز دیدم رو.



   
2 حرف
........................................................................................

Home