قلعه تاناتوس



Thursday, December 13, 2007

«... من نه دل نگران سنّتم، نه دل نگران تجدّد، نه دل نگران تمدّن، نه دل نگران فرهنگ و نه دل نگران هيچ امر انتزاعي از اين قبيل. من دل نگران انسان هاي گوشت و خون داري‌هستم که مي آيند، رنج مي برند و مي روند. سعي کنيم که اولاَ : انسان ها هرچه بيشتر با حقيقت مواجهه يابند، به حقايق هرچه بيشتري دست يابند؛ ثانياَ هرچه کمتر درد بکشند و رنج ببرند و ثالثاَ هرچه بيشتر به نيکي و نيکوکاري بگرايند و براي تحقّق اين سه هدف از هرچه سودمند مي تواند بود بهره مند گردند، از دين گرفته تا علم، فلسفه، هنر، ادبيات و همه دستاوردهاي بشري ديگر. »

مصطفي ملكيان


پ.ن: من فقط یه بار پای صحبت این آدم نشسته ام (توی دفتر مطالعات فرهنگی). همون یه بار کافی بود که بفهمم با آدم بزرگی طرفم.
امروز این جمله رو که دیدم مطمئن تر شدم.

خیلی موافقم، به خصوص با اون بخشی که بولد کردم.

متن از وبلاگ نیلوفر.



   
3 حرف
........................................................................................

Home